lørdag den 5. januar 2013

Og det var så efteråret, julen og hele 2013.....


Siden august hvor jeg startede på barsel er tiden bare fløjet afsted. Med et fuldtids arbejde på en efterskole, 1 times kørsel fra hjemmet, en mand der udover fuldtids arbejde læser HD, en glad kvik søn der er blev et år i oktober og en energisk hund, er der altså nok at se til i det lille hjem. Derfor er min blog blevet noget forsømt. Det har jeg det fint med, for sådan er det. Heldigvis er det blevet nytår, hvilket betyder nytårsforsætter, så som at der skal være tid til at vise lidt frem på min blog i 2013.

Jeg vil derfor starte op med at vise lidt af mine julegaver. Min mor er ligesom jeg vild med loppemarkeder og genbrug, og faktisk også ret godt til at spotte de gode ting. Derfor var noget af min julegave i år selvfølgelig lopper.


I den lokale genbrug fandt hun en pæn mængde Danild Tangent porcelæn, og jeg var så heldig at få denne fine gryde og salt og peber sættet i julegave af hende. Fadet er også en julegave fra min mors veninde, som selv har samlet på stellet men nu trænger til noget nyt. Kartoffelskålen har jeg købt af hende.






Min samling er yderlig vokset. I efteråret var jeg så heldig at finde et fint lille askebæger til 5 kr. og en lysestage til 10 kr. Kande er fra mit arbejde hvor jeg længe har beundret den. En dag fik jeg sagt det højt og vores køkkendame forærede mig den, for som hun sagde kommer den nok mere til sin ret hos mig end hos en flok teenager der ikke nyder ting som disse endnu:)

Hele min Tangen samling startede med en te kande som jeg arvede fra min mormor og morfar. De har, så længe jeg husker haft dette stel, og det bringer mange hyggelige minder for mig.

Jeg har ingen plan om at have et helt stel, men gerne forskellige fade, skåle, mm. som man kan matche sammen med hvidt porcelæn og mussel malet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar